Når Viborg HK i denne sæson løber på banen i VIBOCOLD Arena er det med en ny samarbejdspartner i ryggen. Ja faktisk er der to samarbejdspartnere, for Den Jyske Sparekasse og Sparinvest er gået sammen om at støtte op om Viborgs grønblusede flagskib.
At valget netop er faldet på Viborg HK er der flere grunde til, men hovedsageligt er det ønsket om højnet eksponering på et nationalt plan, der har trukket Den Jyske Sparekasse og Sparinvest til Viborg HK.
- Vi har kigget lidt på vores markedsføring og hvilke muligheder der måtte være i Viborg. Her er det naturligt at kigge mod sporten, da Viborg er en sportsby med stor bevågenhed. Vores kriterier for at markedsføre os gennem andre brands er, at det skal give synlighed nationalt f.eks. på TV, og det får vi gennem Viborg HK, fortæller områdedirektør, Jan Kirkeby Sørensen og fortsætter:
- Viborg HK er et brand, der er stor opmærksomhed omkring. De vises ofte på TV med mange seere, og det er interessant for os. Vi håber at få en masse synlighed ud af samarbejdet blandt folk i hallen, men også dem, der ser med fra stuerne. Derudover ønsker vi også at slå vores navn fast i Viborg og omegn. Folk skal vide, at vi bakker op lokalt.
I Viborg HK er der stor taknemmelighed over den opbakning, som klubben har oplevet det sidste halve års tid. Trods Corona-restriktioner og en pludselig afslutning på sæsonen 2019/20 har samarbejdspartnere og fans fortsat bakket op om klubben.
- Vi er utroligt taknemmelige for den opbakning, vi har fået det sidste halve års tid. Der har været mange usikkerheder omkring klubben, og hvordan virksomheder fremadrettet vil agere i forhold til brancher som vores, men opbakningen har været stor. Det ser vi blandt andet i en aftale som denne med Sparinvest og Den Jyske Sparekasse, hvor Jan henvender sig til os med en forespørgsel på, hvilke muligheder der er for et samarbejde. Det viser, at virksomhederne gerne vil Viborg HK, og det er vi meget stolte af, fortæller Anette Pedersen, sponsoransvarlig i Viborg HK.
Den Jyske Sparekasse og Sparinvest vil blandt andet blive synliggjort via en gulvreklame i VIBOCOLD Arena og på LED bander under kamp. Samtidig har partner udnyttet muligheden for at netværke i Viborg HKs VIP klub, hvor virksomheder har mulighed for at skabe forbindelser til hinanden i forbindelse med kampe.