BioCirc er ny arena- og hovedsponsor i Viborg HK

BioCirc indtræder som arena- og hovedsponsor i Viborg HK. Aftalen indebærer, at Viborgs grønne ligakvinder bærer BioCirc logo på trøjen og ikke mindst, at hjemmebanen skifter navn, og dermed er BioCirc Arena fremover Viborg HK´s hjemmebane.

Viborg Kommune og BioCirc har et ønske om at rykke Danmark i en grønnere retning, og målet er at gøre Viborg til en af de grønneste kommuner i Danmark. Det gøres gennem etableringen af en energiø ved Tjele, hvor hovedelementerne er energiudnyttelse fra sol, vind, biogas, pyrolyse og elektrolyse, der tilsammen er med til at skabe fremtidens vedvarende energisystem.

´Som virksomhed er vi interesserede i at indgå aktivt i lokalmiljøet i Viborg, og vi indledte derfor dialogen med Viborg HK, da vi havde et ønske om, at støttet op om et af byens markante varemærker. Derfor er vi også stolte over, at vi i dag kan kalde os arena- og hovedsponsor for ’Verdens Grønneste Klub´, fortæller direktør for BioCirc, Bertel Maigaard.

I BioCirc mener man, at det er Viborgegnen som helhed, der fortjener opmærksomheden, da der har været kort fra vision til handling i kommunen. Projektet Viborg Go Green har et formål om at dække Viborgensernes forbrug af energi i form af grøn produktion af strøm, brændstof, gas og varme, samtidig med at man kan fastholde landbrugsproduktion for eksempel ved dyrkning af græs til proteinfremstilling, hvor restproduktet kan bruges i biogasanlæggene.

´BioCirc investerer langsigtet i grøn energiudvikling i kommuner, der proaktivt vil drive den grønne omstilling, og det er vigtigt for os, at der er en naturlig forankring i nærområdet. Vi ønsker at skabe arbejdspladser og ligeledes give tilbage til kommunen. I forbindelse med projektet vil en større del af overskuddet blive anvendt til bl.a. kommunale rekreative initiativer, som sportshaller eller andre socialt bæredygtige formål. Vi er derfor også stolte over, at vi i partnerskabet med Viborg HK forventer et flerårigt samarbejde, med rigtig god mulighed for at skabe endnu bedre forankring i byen´, fortsætter Bertel Maigaard.

Med det nye partnerskab viser Viborg HK endnu engang, at man som brand kan tiltrække nogle af de helt store aktører, og aftalen er da også indgået med en stor portion stolthed, fortæller direktør i Viborg HK, Jens Steffesen:

´Projektet Viborg Go Green er banebrydende, innovativt og et stort skridt i kommunernes grønne omstilling. Vi er meget stolte af, at BioCirc har valgt at lade byens grønne håndboldkvinder være de første til at bære brandet og dermed være med til at skabe opmærksomhed omkring det, som Viborg Go Green kommer til at betyde for hele Viborg Kommune.

Det grønne hjerte er ikke blot vores logo - det grønne hjerte afspejler vores værdier, og i det bærer vi også  vores grønne mission, hvor vi på daglig basis arbejder på at blive Verdens Grønneste Klub. På vej mod målet er det afgørende, at vi skaber samarbejde med nogle af de nationale og internationale virksomheder, der går forrest på området, og det er en stor glæde, at vi nu har indgået klubbens største partnerskab med BioCirc´.