Viborg HK får for 243 millioner medieomtale i 2021

Divisionsforeningen og analyseinstituttet Infomedia har netop offentliggjort medieanalyserapporten for 2021, og i den kan man bl.a. læse, at Viborg HK er en af de mest omtalte håndboldklubber i hele Danmark.

Helt nøjagtigt har klubben i 2021 fået medieomtale for 243 millioner, hvilket er en stigning på hele 63% i forhold til 2019.

Viborg Stift Folkeblad står for en stor del af omtalen af den lokale, grønne klub, men også store nationale medier bidrager i høj grad til mængden af presseklip, branding og eksponering af klubben.

Den massive medieomtale bruger Viborg HK aktivt i forhold til sponsorer og samarbejdspartnere samt i forhold til de bæredygtige mærkesager, som klubben, med missionen om at blive Verdens Grønneste Klub, kaster sig over, fortæller direktør Jens Steffensen:

´Vi er selvfølgelig glade og stolte over, at vi - i en virksomhed med én ligatrup og 5 ansatte i administrationen – kan generere synlighed for 243 millioner, og eftersom medierne jo skriver om det, der tiltrækker læsere, seere og lyttere, så vidner tallet sort på hvidt om, at der er stor interesse for håndbold og i særdeleshed Viborg HK.

Netop den interesse bruger vi til at skabe eksponering og branding til vores sponsorer, og så bruger vi det også til at sætte fokus på de projekter, hvor vi folder vores grønne strategier ud fx projekt Mærk Jobbet, der skaber forbindelse mellem virksomheder i en svær rekrutteringstid og unge, der har brug for en hjælpende hånd til at komme tilbage på arbejdsmarkedet. Vi bruger det også til at skabe opmærksomhed omkring klimavenlige fødevarer og til at tiltrække besøgende til vores bæredygtige butik, Grøn Fornuft, i Gravene i Viborg´.

I medieanalyserapporten indgår de sociale medier ikke, og på de platforme oplever Viborg HK også både stor og stigende interesse, og i februar rundende blot ét af de sociale medier: håndboldklubbens instagram profil for anden måned i træk mere end 1.000.000 eksponeringer.