Viborg HK trækker seere til TV-skærmene

 

Seertallene stiger, når Viborg HK’s kampe er i TV. Det viser en ny medieanalyse foretaget af Infomedia for alle herre- og dameligaklubber i Danmark. 6.700.500 seere har Viborg HK trukket til skærmene over de 30 TV-kampe, som klubben havde i løbet af 2017. Det giver et gennemsnit på 223.350 seere pr. kamp, hvilket er det højeste gennemsnit for både dame- og herreligaen. Viborg HK har gennemsnitligt mellem 50.000 og 80.000 flere seere end de hold i herre- og dameligaen, der har næst flest seere.

- Det er fantastisk at se, hvordan Viborg HK fortsat kan trække folk til skærmene. Vores fornemmelse er, at folk i hele landet følger os, og det bakker tallene nu op, siger Bestyrelsesformand i Viborg HK, Jørgen Hansen og fortsætter.

- Vi oplever til hver kamp, at folk kontakter os for at spørge, om de kan følge vores kampe på TV. Interessen er rigtig stor, og det er for mange en tradition at følge Viborg HK’s kampe. Vi er glade for at TV oplever samme interesse og tager konsekvensen og viser vores kampe. Statistikken lyver ikke. Vi er et solidt brand at læne sig op ad. Også for TV.

At håndbold er en populær sport for de danske seere ses også tydeligt når man sammenligner med fodbold. FC Midtjylland og FC København trak 175.000 seere til skærmene sidst de tørnede sammen i Superligaen. AaB og Brøndby hev seertallet op på 188.000 seere da de mødtes.

Sponsorater i håndbold er markant billigere end i fodbold, og ’return of investment’ er derfor også højere for de sponsorer, der satser på de mest omtalte håndboldhold i ligaen.