Viborg HKs annonceværdi i 2017 er vurderet til kr. 121.000.000,-, en forøgelse på 29% fra klubbens annonceværdi i 2016. Det viser Infomedias medieanalyse for 2017, udarbejdet for Divisionsforeningen Håndbold, hvor samtlige ligaklubbers mediedækning er klarlagt.

Annonceværdien er udregnet på antallet af omtaler i danske medier. Her har Viborg HK i 2017 været omtalt i 8.411 artikler og indslag mod 7.175 i 2016. Dermed er mediernes omtale af Viborg HK steget med 17,2% i en periode på 12 måneder.

Viborg HK er den mest omtalte dameligaklub i Danmark.

- Tallene viser det, vi i Viborg HK også vidste, at vi er et stærkt brand, som medierne finder interessant. Vi arbejder hårdt på at få delt de gode historier i Viborg HK, da det er vigtigt i forhold til det produkt, vi kan levere vores sponsorer. Derfor er det også en fornøjelse at se, at 33% af vores omtaler er i nationale medier. Det betyder, at vi og vores sponsorer når ud til en stor del af den danske befolkning, siger Jørgen Hansen, bestyrelsesformand i Viborg HK.

Størstedelen af medieomtalen i de mange ligaklubber er i online medier. Her er særligt lokalaviserne aktive i omtaler af Viborg HK. De landsdækkende medier holder sig ikke tilbage, og hele 33% af Viborg HKs omtaler kommer fra landsdækkende medier.

- Det er fantastisk at se, hvordan vi er et trækplaster for medierne. Vi fornemmer også interessen for Viborg HK rundt i de danske haller, hvor publikum møder talstærkt op. Nu ser vi det også i statistik fra medierne, hvilket giver os en klar indikation af, at vores arbejde bærer frugt. Nu skal vi værne om det brand, Viborg HK er til fordel for vores samarbejdspartnere og Viborg.

0
0
0
s2smodern